• Onze school

Auris Fortaal

Onze school

Auris Fortaal is een school voor leerlingen van 4 t/m 12 jaar. Wij verzorgen onderwijs aan leerlingen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) eventueel met aanvullende problematiek zoals autisme. Ook verzorgen wij onderwijs aan slechthorende leerlingen (SH), slechthorende leerlingen met een verstandelijke beperking (SH-MG) en dove leerlingen (D).

Dove en slechthorende leerlingen krijgen van groep 1 t/m 4 tweetalig onderwijs aangeboden. Dat wil zeggen dat zowel het Nederlands als de Nederlandse Gebarentaal aangeboden wordt aan de leerlingen. Na groep 4 bekijken we samen met ouders welk onderwijs het beste is. Regulier onderwijs, een combinatiegroep met leerlingen met een taalontwikkelingsstoornis of een school waar tweetalig onderwijs geboden wordt in groep 5 t/m 8. Leerlingen met een onderwijsarrangement van Auris zijn welkom op onze school.

Binnen Auris Fortaal staat de leerling centraal. Wij zien de leerling als een uniek en sociaal mens, met eigen karaktereigenschappen, kwaliteiten, mogelijkheden, problemen en beperkingen. Het lesaanbod stemmen wij af op de behoefte van de leerling. Taal en taalverwerving staan centraal in alle lessen. Wij bieden een veilig leerklimaat, waarin de leerling niet bang is om fouten te maken.

Wilt u meer weten over onze werkwijze, onze afspraken en regels, praktische informatie of contact met ouders? Klik dan op één van deze onderwerpen in het menu rechts op deze pagina.

Locatie Agavedreef Locatie Santa Cruzdreef
Agavedreef 92 Santa Cruzdreef 30
3563 EN Utrecht 3563 VJ Utrecht
(030) 266 08 75 (030) 261 24 04
Begeleiding op de reguliere school

Voldoet uw kind aan de toelatingscriteria voor begeleiding vanuit Auris, dan krijgt uw kind een onderwijsarrangement toegewezen. Voldoet een kind aan de toelatingscriteria voor begeleiding vanuit Auris? Dan krijgt het kind een onderwijsarrangement toegewezen. Bij een ondersteuningsarrangement blijft het kind op de reguliere basisschool. Zo kan het kind de lessen gewoon blijven volgen en toch extra ondersteuning krijgen, bijvoorbeeld in de vorm van voorbereidende begeleiding op lezen en taal.

Auris Zorg

Dove en slechthorende kinderen of kinderen met een taalontwikkelingsstoornis kunnen zich vaak moeilijk uiten. Het is het soms lastig om contact te maken met vriendjes of om alleen te spelen. Hierdoor kan uw kind minder zelfvertrouwen hebben. Is dit zo bij uw kind of vindt u het lastig om contact te maken met uw kind? Of heeft u wellicht ondersteuning nodig bij de opvoeding?

Auris Zorg biedt verschillende mogelijkheden om u en uw kind te ondersteunen. Bijvoorbeeld met ambulante behandeling in gezinnen. U krijgt dan meer inzicht in de beperking van uw kind, waardoor het contact verbetert. Voor kinderen van 8 tot 13 jaar biedt Auris Zorg de naschoolse opvang STAP in Amersfoort en Bergen op Zoom. Voor kinderen en jongeren van 6 tot 23 jaar Auris ambulante behandeling: Krachttraining. Ook biedt Auris cursussen voor kinderen en voor ouders.

Naschoolse behandeling STAP Auris Krachttraining

Vragen?

Heb je vragen over de school of wil je graag advies? Neem dan contact met ons op.